Air Mata Presiden Mursi

RM5.00

Tragedi kudeta tentera menjadi cacatan hitam sejarah yang menghalang gerakan politik Islam di Mesir.

Presiden Muhammad Mursi yang telah digulingkan oleh rejim tentera Mesir merupakan satu-satunya Presiden dari kalangan awam yang dipilih secara demokrasi di Mesir. Presiden Mursi juga merupakan Presiden satu-satunya di dunia yang hafal Al-Quran. Namun sayang,  kekuasaannya begitu cepat diragut  oleh kelompok liberal-sekular, penyokong kuat bekas Presiden Mubarak dan juga tentera yang dibantu oleh Amerika.

Nampaknya kalangan Islamphobia lebih seronok dipimpin oleh rejim tentera yang rosak dan menindas daripada dipimpin tokoh Islam. Buktinya penggulingan Presiden Muhammad Mursi yang baru terjadi dapat wujud kerana mereka saling membantu. Sayangnya, di kalangan Islam kesatuan sebegitu tidak muncul. Ada juga kalangan Islam yang menyokong penggulingan ini dengan berbagai alasan.

Buku ini cuba untuk membela keberadaan Presiden Mursi dari sisi syariah dan ilmiah. Tragedi kudeta tentera menjadi cacatan hitam sejarah yang menghalang gerakan politik Islam di Mesir. Namun kisah ini belum berakhir,kita tunggu saja pengakhirannya.

Additional information

Weight 0.2 kg

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Air Mata Presiden Mursi”

Your email address will not be published. Required fields are marked *