Sale!

Mudahnya Menulis

RM15.00 RM5.00

Seumpama lagak seorang ahli arkeologi, iaitu berkonsepkan EDE iaitu Explore, Discover, Excavate.

  1. Meneroka atau menyelongkar
  2. Menemui bakat atau menjumpai kebolehan
  3. Mengeluarkan atau menyerahkan
Category:

5.00?

Penulis : Umi Kalthum Ngah

ISBN : 978-983-2423-19-5

Dimensi : A5 (148 x 210 mm)

Halaman : 146

Harga : RM 15.00

“Nun, demi kalam dan apa yang mereka tulis, berkat nikmat Tuhanmu kamu (Muhammad) sekali-kali bukan orang gila.” (Al-Qalam:1)

Bidang penulisan biasanya dikaitkan dengan beberapa mitos yang menyebabkan kebanyakan kita rasa tidak termotivasi untuk menulis seperti perlunya ada bakat, boleh menulis dengan baik, cekap menguasai bahasa dan bukan mereka yang datang dari latar belakang bidang matematik dan sains.

Buku Mudahnya Menulis tulisan Dr. Umi Kalthum Ngah, seorang pensyarah Universiti Sains Malaysia bidang sains dan kejuruteraan bisa mengubah persepsi itu. Menulis rupanya sangat mudah! Gaya penulisan beliau yang bersahaja dengan pelbagai tips dan perkongsian akan membuatkan kita tidak sabar memulakan kembara penulisan sendiri.

Bermula dengan persoalan bagaimana mendapat ilham untuk menulis, Dr. Umi Kalthum membawa pembaca memperbetulkan pemikiran mengenai salah tanggap bidang penulisan. Kemudian tujuan menulis, langkah-langkah menghasilkan penulisan, gaya penulisan, ciri-ciri karya hebat, persiapan psikologi jiwa dalam penulisan dan motivasi untuk terus menerus menulis.

Menulis sangat banyak manfaat antaranya “medan dakwah”, pahala berganda, satu terapi, perkongsian pengalaman dan banyak lagi. Ayuh mulakan titik pengembaraan kita dengan mendapatkan buku ini!

Additional information

Weight 0.2 kg

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Mudahnya Menulis”

Your email address will not be published. Required fields are marked *