Sedangkan Kiblat Pun Berubah

RM25.00

Buya Hamka pernah ditanya,
“Di tanah haram itu memang ada pelacur ya pak?”
“Kenapa?”
“Saya ketemu pelacur di sana.”
“Oh, dan anehnya kamu tahu, di tempat seperti Amerika Syarikat, saya ketemu hamba-hamba Allah
yang soleh.”
Lalu beliau menutup perbicaraan itu,
“Seseorang itu akan ketemu dengan apa yang dia cari.”
Category:

Penulis : Inspector Saahab

ISBN : 978-983-2423-33-1

Halaman : 193

Harga : RM 25.00

Buku ini adalah hasil kompilasi tulisan penulis di laman maya. Sebanyak 30 artikel dimuatkan, semuanya bertemakan tadabbur/penghayatan dalam kehidupan. Tidak kiralah sama ada ia penghayatan terhadap situasi yang berlaku dalam kehidupan penulis, mahupun ayat Quran yang dibaca mahupun hadis yang dikupas serta kisah-kisah Nabi yang diceritakan, semuanya mempunyai nilaian yang tersendiri. Penulis telah mengupas dari sudut pengalaman penulis sendiri dan mengaitkan setiap pengajaran yang didapati daripada tadabbur itu dengan kehidupan sebagai seorang manusia, dan juga aktivis yang bergiat aktif di medan dakwah dan tarbiah.
Gaya penulisan yang santai serta mudah dibaca menjadikan buku ini sesuai untuk semua lapisan masyarakat. Walaupun bukan sebagai buku rujukan ilmiah, tetapi sebagai percikan hidayah serta pengubah paradigma pembaca. Untuk memastikan ia tidak tersasar daripada mesej Islam yang sebenar, buku ini telah pun disemak oleh editor syariah yang bertauliah.
Sedangkan Kiblat Pun Berubah, apatah lagi hati dan hala tuju hidup kita. Mesej penulis jelas, kita semua ini manusia terpilih. Sedar ataupun tidak, itulah hakikatnya. Allah telah memilih kita menjadi Muslim, kerana itu berimanlah dengan sebenarnya dan jalankanlah tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada kita, iaitu menjadi abid dan khalifah-Nya.

Additional information

Weight 0.24 kg

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Sedangkan Kiblat Pun Berubah”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like…