Tahun Penerbitan:

Being A Quran Tag Girl

  • ISBN: 978-983-2423-72-0
  • 193 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
💐 Are you in love with your Quran?

Do you know that exhausting feeling of searching high and low for a true meaningful love and life purpose of this life? 

“That was exactly how I feel about the Quran. I was so busy finding happiness and love to fill the emptiness in my heart. None worked. Until I found the Quran.”

Building a relationship with Quran cannot happen in one day. It will take years.

It will be a long journey of trying to fall in love with the Quran, but it will be worthwhile.

Rough Diamond

  • ISBN: 978-983-2423-66-9
  • 316 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019

💎 What is Rough Diamond all about?

Linda is a rich heiress who seems to have it all; beauty, brains, wealth and social standing.

Desired by men and envied by women, Linda’s life seems perfect. But, deep down inside, Linda longs for true love and contentment.

Trapped between the glamorous world that she was brought up in and the overwhelming desire to find solace, Linda finds herself lost. Misery became her companion.

Will Linda continue her pretentious socialite life or will she find the hidden path to happiness?

Karma

  • ISBN: 978-983-2423-67-4
  • 193 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
😞 Adakah ini KARMA?

Iman tak menyangka dia rasa begitu jauh dari Tuhan. Di waktu dia benar-benar keliru tentang apa yang berlaku.

Adakah ini balasan Allah terhadap dosa-dosanya yang silam? Adakah ini karma?

Tetapi, tidak ada karma di dalam Islam. Yang ada adalah ketentuan dan takdir Allah yang telah diatur buat kepentingan manusia itu sendiri.

“Apa yang Allah tentukan untuk kita, awak, itulah yang terbaik. Sama ada kita dapat anak atau tidak. Akhirnya kita hidup di dunia ini sementara sahaja.

Kita gunakan sisa usia yang ada ini untuk beribadah dan meminta pertolongan dari Dia, sebanyak mungkin.” Begitu nasihat Faris buat dirinya.

Khayalan

  • 978-983-2423-65-2
  • 329 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Hasif sudah lama tidak didatangi lembaga hitam yang mengganggunya sejak remaja.

Sebelum ini, lembaga itu selalu mengancam Hasif dengan fikiran-fikiran negatif sehingga memberi kesan kepada kehidupan seharian dan perhubungannya dengan orang sekeliling.

Jika bukan disebabkan sahabat baiknya Rakhzan, yang sentiasa membantu mempertahan dan melindungi Hasif, dia tahu sudah lama dia akan tewas di tangan lembaga itu.

Namun satu hari, entiti yang ditakuti itu muncul kembali dalam hidup Hasif. .

“Takkanlah dia nak muncul tanpa sebab,” mudah Rakzhan membidas.
“Kau yang jemput dia kembali, kan?” dia menyoal, terus-terang.

Khayalan mengisahkan tentang pergelutan dalaman seorang lelaki melawan ketakutan terbesarnya.

Tales Of Mothers 2: Of Love And Courage

  • 978-983-2423-70-6
  • 223 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Courage

[/ˈkʌrɪdʒ/] – noun

1. The ability to do something that frightens one; bravery. 
1.1 Strength in the face of pain
——————

At some level, we are all afraid of pain, rejection and failure. This fear alone is enough to stop us from challenging ourselves to reach for whatever we want in life.

But mothers would cross the bridge of fear bravely, sacrificing all that they have in pursuit of securing only the best for their children.

Tales of Mothers : Of Love and Courage features 10 real-life anecdotes from mothers and their stories of unconditional love and bravery in the face of adversity.

These stories will break our hearts, but they will also inspire within us a newfound respect and appreciation for our mothers.

Projek Athena: Manusia Ciptaan

  • 978-983-2423-64-5
  • 394 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
“Adakah saya… masih lagi manusia?”

“Yang membuatkan kita manusia atau tidak, bukanlah keupayaan fizikal kita, Athena.”

“Habis tu apa?”

“Kemanusiaan” 

Projek Athena adalah satu projek penyelidikan khas negara Erudayn bertujuan untuk mengkaji kualiti daya hidup dan keabadian manusia.

Namun bila Athena perlu diserahkan kepada pihak tentera untuk dilatih sebagai senjata ketenteraan, dia lari dan menyembunyikan diri.

Bagi memburu Athena, satu “senjata” khas dikeluarkan dari simpanan negara untuk menjejakinya.

Sepanjang pelarian, Athena menyaksikan realiti dunia dan sisi kemanusiaan yang tak pernah dilihatnya sebelum ini.

Apabila keselamatan Erudayn terancam, Athena menyedari dia perlu membuat keputusan yang amat berat baginya.

Bolehkah penciptaan manusia mendatangkan kebaikan berbanding kemudaratan?

Komik Gaza #2: Duka Palestin Saat Jatuhnya Empayar Islam

  • 978-983-2423-71-3
  • 151 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Di bawah pimpinan Sultan Abdul Hamid II, khalifah Islam yang wara’ dan tegas, tanah suci Palestin dilindungi daripada ancaman luar.

Untuk menawan tanah Palestin, perancangan licik menjatuhkan Sultan Abdul Hamid II disusun. Zionisme tidak bersendirian.

Gaza dan adik-beradiknya terus berusaha untuk mempertahankan Palestin dan menentang musuh di dalam selimut yang bersekongkol untuk mencetuskan huru hara.

“Anak orang Yahudi yang baru pindah masuk? Maksudnya, ada orang Yahudi yang bina penempatan baru dekat kawasan ni ke? Tapi kerajaan kan dah tetapkan kawasan ni sebagai kawasan penempatan rakyat Palestin.”

Koloni M

  • 978-983-2423-63-8
  • 376 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Bagaimana jika di masa hadapan, masyarakat diasingkan untuk hidup mengikut personaliti diri?

Tahun 2029, Malaysia telah berubah dan kotanya kini dipanggil TMCC.
Masyarakat dibahagikan kepada 4 koloni berdasarkan personaliti diri iaitu M (Empath), N (Analyst), X (Executive) dan R (Artist).

Ansar telah lama menyimpan cita-cita untuk kembali ke TMCC setelah keluarganya dibuang keluar kota atas sebab ketidaksempurnaan fizikal pada diri Ansar.

Satu hari Ansar menerima tawaran untuk kembali ke TMCC namun ini adalah demi agenda tersembunyi yang tidak diketahuinya —pada Ansar terdapat sesuatu yang bakal mengubah masa depan manusia.

Benarkah seorang yang lebih analytical lebih bermanfaat daripada seorang yang bersifat empati?

Empayar 2: Hikayat Mukjizat Daripada Iblis

  • 978-983-2423-69-0
  • 491 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Ribuan tahun selepas peperangan yang memusnahkan hampir keseluruhan dunia.

Nusantara kembali aman di bawah naungan sultan; sehingga datang mereka yang mendakwa – kekuasaan itu hasil perjanjian dengan syaitan.

Signature Jalanan

  • 978-983-2423-73-7
  • 308 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
“Aku faham perasaan yang kau cerita kat aku mula-mula tadi….”

“Rasa macam seakan-akan dilahirkan bodoh daripada orang lain.”

“Orang lain boleh score exam. Aku pulak tak boleh score. Dahlah lambat membaca. Huruf-huruf pun aku tertukar-tukar. Gagap pula tu….”

“Bila aku cerita kat orang, orang tak percaya sebab diorang tak lalui. Diorang ingat aku memang malas.

Diorang ingat aku reka cerita dan kasi alasan. Padahal Allah saja tahu macam mana aku ‘struggle’ nak jadi sama macam orang lain.”

How Are You

  • 978-983-2423-74-4
  • 203 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
How Are You : Understanding the Silent Struggle of Stress, Anxiety, and Depression.

A friend asks, “How Are You?”

You want to say, “I’m fine”, but you know that is untrue. You are in pain, but you don’t know how to express it.
——————
A friend says, “I’m fine”, but you know there is something more beyond those simple words.

You notice something is not right, but you don’t know what to do. You want to understand and help but you don’t know where and how to start.

Stress, Anxiety, and Depression are 3 of the most common mental and emotional challenges that people are struggling with.

No one should be left to face the struggle alone, and no should.

“How Are You”, written by Assistant Psychologist Aiman Amri and Youth Motivator Aiman Azlan, explores the topic of Stress, Anxiety and Depression; from how survivors can cope with them to how friends and family members can understand these human problems better so that they may be compassionate and considerate towards those who struggle in silence.

They are no longer alone.