Tahun Penerbitan:

Call Upon Him

  • ISBN:978-983-2423-75-1
  • 201 muka surat
  • Diterbitkan pada Jun 2019

The original version of this book was titled Prayers For Success, and it was first published in 2011. Now in 2019, Ustaz Mizi Wahid has collaborated IMAN Publication to revise the contents and produce an updated version of this book with the title renamed to Call Upon Him : 21 Steps To Strengthen Our Trust In Allah

This book is not merely a compilation of supplications taken from the Quran and the Sunnah. It is a book written with the sole intention to inspire Muslims to have unquestionable faith in the Most Generous Lord, Allah s.w.t. through the supplications they make to Him.

There are plenty of books out there this present day which compiles a list of supplications; long and short, along with its meanings for their readers to choose from. Thus, this book hopes to deliver differently, in the area of encouragement and support for those who have been knocking on heaven’s doors but have yet to get a response or have been disappointed with the answers they have received so far. 

In this book, tips are written on the recommended times and methods, encouragement is given to stay in faith throughout the long wait and selected supplications are written to keep us connected to Allah s.w.t. through constant remembrance and prayer. 

Bawa Cinta Kita Ke Syurga

  • ISBN: 978-983-2423-76-8
  • 215 muka surat
  • Diterbitkan pada Jun 2019

Manusia secara fitrahnya inginkan cinta. 

Tetapi, cinta semata-mata tidak cukup untuk mempertahankan keharmonian sesebuah rumah tangga, terutamanya apabila pasangan sudah jemu dan mula berubah. 

Maka, adakah kita sudah tersilap memilih pasangan? 

Haruskah rumah tangga berakhir dengan hilangnya cinta? 

Buku ini mengajak kita untuk membetulkan sikap dan cara pandang terhadap perkahwinan dimana matlamat utamanya adalah menuju Allah S.W.T. 

Penulis memberi nasihat bagaimana kita harus mengemudi bahtera sehingga akhirnya, kita mencapai matlamat perkahwinan yang sering disebut-sebut itu: SYURGA. 

Merawat Cinta Dalam Rumah Tangga

  • ISBN:978-983-2423-77-5
  • 211 muka surat
  • Diterbitkan pada Jun 2019

Akan ada ketika, kita terasa seperti tidak mengenali pasangan kita. Dia menjadi ‘orang lain’, seakan-akan kita belum pernah mengenalinya walaupun telah berumah tangga setelah sekian lama.

Apabila usia perkahwinan semakin bertambah, dirasakan tiada lagi kemanisan, kehangatan dan keharmonian seperti yang pernah dilalui sebelum itu. Segala-galanya menjadi semakin suram.

Melalui buku ini, Ustaz Pahrol Mohamad Juoi membawa kita meniti makna dan definisi cinta yang sebenar seterusnya memberi nasihat bagaimana untuk merawat keretakan cinta dalam rumah tangga. 

Being A Quran Tag Girl

  • ISBN: 978-983-2423-72-0
  • 193 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
💐 Are you in love with your Quran?

Do you know that exhausting feeling of searching high and low for a true meaningful love and life purpose of this life? 

“That was exactly how I feel about the Quran. I was so busy finding happiness and love to fill the emptiness in my heart. None worked. Until I found the Quran.”

Building a relationship with Quran cannot happen in one day. It will take years.

It will be a long journey of trying to fall in love with the Quran, but it will be worthwhile.

Rough Diamond

  • ISBN: 978-983-2423-66-9
  • 316 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019

💎 What is Rough Diamond all about?

Linda is a rich heiress who seems to have it all; beauty, brains, wealth and social standing.

Desired by men and envied by women, Linda’s life seems perfect. But, deep down inside, Linda longs for true love and contentment.

Trapped between the glamorous world that she was brought up in and the overwhelming desire to find solace, Linda finds herself lost. Misery became her companion.

Will Linda continue her pretentious socialite life or will she find the hidden path to happiness?

Karma

  • ISBN: 978-983-2423-67-4
  • 193 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
😞 Adakah ini KARMA?

Iman tak menyangka dia rasa begitu jauh dari Tuhan. Di waktu dia benar-benar keliru tentang apa yang berlaku.

Adakah ini balasan Allah terhadap dosa-dosanya yang silam? Adakah ini karma?

Tetapi, tidak ada karma di dalam Islam. Yang ada adalah ketentuan dan takdir Allah yang telah diatur buat kepentingan manusia itu sendiri.

“Apa yang Allah tentukan untuk kita, awak, itulah yang terbaik. Sama ada kita dapat anak atau tidak. Akhirnya kita hidup di dunia ini sementara sahaja.

Kita gunakan sisa usia yang ada ini untuk beribadah dan meminta pertolongan dari Dia, sebanyak mungkin.” Begitu nasihat Faris buat dirinya.

Khayalan

  • 978-983-2423-65-2
  • 329 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Hasif sudah lama tidak didatangi lembaga hitam yang mengganggunya sejak remaja.

Sebelum ini, lembaga itu selalu mengancam Hasif dengan fikiran-fikiran negatif sehingga memberi kesan kepada kehidupan seharian dan perhubungannya dengan orang sekeliling.

Jika bukan disebabkan sahabat baiknya Rakhzan, yang sentiasa membantu mempertahan dan melindungi Hasif, dia tahu sudah lama dia akan tewas di tangan lembaga itu.

Namun satu hari, entiti yang ditakuti itu muncul kembali dalam hidup Hasif. .

“Takkanlah dia nak muncul tanpa sebab,” mudah Rakzhan membidas.
“Kau yang jemput dia kembali, kan?” dia menyoal, terus-terang.

Khayalan mengisahkan tentang pergelutan dalaman seorang lelaki melawan ketakutan terbesarnya.

Tales Of Mothers 2: Of Love And Courage

  • 978-983-2423-70-6
  • 223 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Courage

[/ˈkʌrɪdʒ/] – noun

1. The ability to do something that frightens one; bravery. 
1.1 Strength in the face of pain
——————

At some level, we are all afraid of pain, rejection and failure. This fear alone is enough to stop us from challenging ourselves to reach for whatever we want in life.

But mothers would cross the bridge of fear bravely, sacrificing all that they have in pursuit of securing only the best for their children.

Tales of Mothers : Of Love and Courage features 10 real-life anecdotes from mothers and their stories of unconditional love and bravery in the face of adversity.

These stories will break our hearts, but they will also inspire within us a newfound respect and appreciation for our mothers.

Projek Athena: Manusia Ciptaan

  • 978-983-2423-64-5
  • 394 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
“Adakah saya… masih lagi manusia?”

“Yang membuatkan kita manusia atau tidak, bukanlah keupayaan fizikal kita, Athena.”

“Habis tu apa?”

“Kemanusiaan” 

Projek Athena adalah satu projek penyelidikan khas negara Erudayn bertujuan untuk mengkaji kualiti daya hidup dan keabadian manusia.

Namun bila Athena perlu diserahkan kepada pihak tentera untuk dilatih sebagai senjata ketenteraan, dia lari dan menyembunyikan diri.

Bagi memburu Athena, satu “senjata” khas dikeluarkan dari simpanan negara untuk menjejakinya.

Sepanjang pelarian, Athena menyaksikan realiti dunia dan sisi kemanusiaan yang tak pernah dilihatnya sebelum ini.

Apabila keselamatan Erudayn terancam, Athena menyedari dia perlu membuat keputusan yang amat berat baginya.

Bolehkah penciptaan manusia mendatangkan kebaikan berbanding kemudaratan?

Komik Gaza #2: Duka Palestin Saat Jatuhnya Empayar Islam

  • 978-983-2423-71-3
  • 151 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Di bawah pimpinan Sultan Abdul Hamid II, khalifah Islam yang wara’ dan tegas, tanah suci Palestin dilindungi daripada ancaman luar.

Untuk menawan tanah Palestin, perancangan licik menjatuhkan Sultan Abdul Hamid II disusun. Zionisme tidak bersendirian.

Gaza dan adik-beradiknya terus berusaha untuk mempertahankan Palestin dan menentang musuh di dalam selimut yang bersekongkol untuk mencetuskan huru hara.

“Anak orang Yahudi yang baru pindah masuk? Maksudnya, ada orang Yahudi yang bina penempatan baru dekat kawasan ni ke? Tapi kerajaan kan dah tetapkan kawasan ni sebagai kawasan penempatan rakyat Palestin.”

Koloni M

  • 978-983-2423-63-8
  • 376 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Bagaimana jika di masa hadapan, masyarakat diasingkan untuk hidup mengikut personaliti diri?

Tahun 2029, Malaysia telah berubah dan kotanya kini dipanggil TMCC.
Masyarakat dibahagikan kepada 4 koloni berdasarkan personaliti diri iaitu M (Empath), N (Analyst), X (Executive) dan R (Artist).

Ansar telah lama menyimpan cita-cita untuk kembali ke TMCC setelah keluarganya dibuang keluar kota atas sebab ketidaksempurnaan fizikal pada diri Ansar.

Satu hari Ansar menerima tawaran untuk kembali ke TMCC namun ini adalah demi agenda tersembunyi yang tidak diketahuinya —pada Ansar terdapat sesuatu yang bakal mengubah masa depan manusia.

Benarkah seorang yang lebih analytical lebih bermanfaat daripada seorang yang bersifat empati?

Empayar 2: Hikayat Mukjizat Daripada Iblis

  • 978-983-2423-69-0
  • 491 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
Ribuan tahun selepas peperangan yang memusnahkan hampir keseluruhan dunia.

Nusantara kembali aman di bawah naungan sultan; sehingga datang mereka yang mendakwa – kekuasaan itu hasil perjanjian dengan syaitan.

Signature Jalanan

  • 978-983-2423-73-7
  • 308 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
“Aku faham perasaan yang kau cerita kat aku mula-mula tadi….”

“Rasa macam seakan-akan dilahirkan bodoh daripada orang lain.”

“Orang lain boleh score exam. Aku pulak tak boleh score. Dahlah lambat membaca. Huruf-huruf pun aku tertukar-tukar. Gagap pula tu….”

“Bila aku cerita kat orang, orang tak percaya sebab diorang tak lalui. Diorang ingat aku memang malas.

Diorang ingat aku reka cerita dan kasi alasan. Padahal Allah saja tahu macam mana aku ‘struggle’ nak jadi sama macam orang lain.”

How Are You

  • 978-983-2423-74-4
  • 203 muka surat
  • Diterbitkan pada Mac 2019
How Are You : Understanding the Silent Struggle of Stress, Anxiety, and Depression.

A friend asks, “How Are You?”

You want to say, “I’m fine”, but you know that is untrue. You are in pain, but you don’t know how to express it.
——————
A friend says, “I’m fine”, but you know there is something more beyond those simple words.

You notice something is not right, but you don’t know what to do. You want to understand and help but you don’t know where and how to start.

Stress, Anxiety, and Depression are 3 of the most common mental and emotional challenges that people are struggling with.

No one should be left to face the struggle alone, and no should.

“How Are You”, written by Assistant Psychologist Aiman Amri and Youth Motivator Aiman Azlan, explores the topic of Stress, Anxiety and Depression; from how survivors can cope with them to how friends and family members can understand these human problems better so that they may be compassionate and considerate towards those who struggle in silence.

They are no longer alone.

Menggapai Bintang: Ibrah Kisah-kisah dalam Al-Quran

  • 978-983-2423-62-1

Buku ini membawa kita menelusuri kisah-kisah yang begitu hidup sekali di dalam Al-Quran, bermula dari bapa kita Nabi Adam, sehinggalah kisah Nabi Musa, juga kisah pemuda Ashabul Kahfi dan menyentuh juga wasiat Luqman Al-Hakim yang sangat dikenali.

Ustaz Syaari mengajak kita mentadabburi Al-Quran dengan mendalam sambil merenungi kisah yang dikongsi. Beliau seterusnya mengajak kita memahami kisah tersebut agar kita dapat jelmakan dalam kehidupan seharian kita.

Begitulah menggapai bintang. Kisah di dalam Al-Quran merupakah penyuluh dalam kehidupan, memberikan petunjuk yang luar biasa. Jadikan ia sebagai panduan yang berterusan tanpa henti sehingga ke akhir hayat kita.